LITERAIRE AFFICHECAMPAGNE | JANUARI - OKTOBER
Elke maand verschijnt een nieuwe affiche in het straatbeeld van Sint-Niklaas:
een combinatie van woord en beeld – in het kader van het thema Coup de Ville 2020 - Chasing Flowers.
De eerste affiche is een ontwerp van Poetry Pigeon, met een gedicht van Paul van Ostaijen en een beeld van Mairead O'hEocha. Het werd voorgesteld op woensdag 29 januari tijdens de Gedichtendagavond.
In februari verscheen een twee affiche, ontworpen door Justine Corrijn, met een beeld van Rashanna Rashied-Walker en een tekst van Emily Dickinson.
Eind maart sierde de affiche van Jedidja Samyn het straatbeeld, met tekst van J.H. Leopold en een beeld van Sofie Muller.
De affiche in april werd ontworpen door Charlot Vael. Het beeld van Dirk Zoete en het gedicht van William Blake lopen vrolijk in elkaar over.
De juni affiche ontwierp Esther Bleyenberg, met tekst van Arthur Japin en een beeld van Greet Van Autgaerden.
Vanaf 22 augustus is de affiche van Eva Mouton verkrijgbaar. De affiche is gemaakt naar aanleiding van de kunstintegratie van Eva Mouton in de nieuwbouw van 'De Triangel' aan de Magnolialaan te Sint-Niklaas.
De literaire affichecampagne is een samenwerking met de Bib Sint-Niklaas en dienst communicatie Sint-Niklaas.