Els Hoogstraat, gerenommeerd om haar visieontwikkeling op het werken met de leerstijlenmethodiek van David Kolb in musea, licht twee projecten toe waar de focus lag op intergenerationeel spelen. Kinderen, vaders, moeders, opa’s en oma’s werden in het Museum Kröller-Müller op verrassende wijze uitgenodigd om samen al spelend kunst te ervaren. Tijdens het Gelders Festival werden spelmethodieken ingezet om via een intergenerationele beleving een rijkere ervaring op te doen. Els Hoogstraat vertelt ons meer over de methodieken die hierbij ’t best aanslaan.

Danny van der Laan is interdisciplinair beeldend kunstenaar en bedrijft innovatieve kunsteducatie. Hij deed onderzoek naar Reverse Mentoring met kunsteducatie.  Een methode waarbij klassieke leerrollen worden omgedraaid en oudere generaties van jonge generaties leren. Sindsdien werkte hij als projectleider, programmamaker en onderzoeker voor MU Fliplab, een educatief laboratorium van kunstruimte MU in Eindhoven. Daar ontwikkelde hij intergenerationele en innovatieve programma’s waarbij jonge studenten hedendaagse creatieve technieken, gereedschappen en hun passie overdragen op ouderen.  Sinds kort adviseert en begeleidt hij organisaties en bedrijven hoe zij zelf een programma kunnen ontwikkelen om tot innovatie te komen of strategische doelen creatief te benaderen. Danny van der Laan biedt ons een blik op de methodiek en laat ons zien dat kunsteducatie voor ouderen best sexy mag zijn.
Voor en na de lezingen is er tijd voor netwerk en ontmoeting.